maandag 15 oktober 2018

Ieder nadeel heeft zijn voordeel

Sjaals breien voor de Kledingbank
 
Als Longpatiënt had ik het best moeilijk met de hittegolven van deze zomer. Door de hitte kan ik dan niet naar buiten, maar dat had toch ook weer zo zijn voordelen. Zoals Johan Kruijf zou zeggen "ieder nadeel heeft zijn voordeel". Daarnaast heb ik van huis uit meegekregen dat stilzitten geen optie is, dus gewoon je handen laten wapperen, echt Rotterdams. Ik heb dan ook maar van de nood een deugd gemaakt en ben in de koelte van mijn woonkamer aan het breien en haken geslagen. Sjaals en kindercapejes voor de kledingbank, ik had er zin in.

Al snel ontstond er een aardige stapel aan lekkere warme sjaals, mutsjes en capejes. Een mooie opbrengst van een hete zomer, voor de winterse kou. Als je zo bezig bent is het ook altijd weer een fijn gevoel om die stapel dagelijks te zien groeien, daar wordt ik altijd nog enthousiaster van. In mijn fantasie zie ik dan de mensen en kinderen al lekker warm weggedoken in de sjaals. Dat is waar ik voldoening aan ontleen.

Vandaag 15 oktober ben ik naar de kledingbank in Delfshaven gereden. Zij zijn gevestigd aan de Oostkousdijk in een oude voormalige Waterstokerij, dat heeft dan ook weer iets nostalgisch. De dames van de kledingbank waren in hun nopjes met de grote hoeveelheid sjaals. Naar hun zeggen kunnen ze daar weer een hoop mensen mee verblijden.
 

















 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten