zaterdag 15 december 2018

Boezemvriend voor Diana

Jaarlijkse Uitreiking Zonnetjes en Boezemvrienden

vrijdag 14 december 2018
 
Ieder jaar gaan mama en ik naar de jaarlijkse uitreikingen van de zonnetjes en de boezemvrienden en dat was die jaar niet anders. Er hing een gezellige en uitbundige sfeer en ik kon niet bevroeden dat ik dit jaar een van de gegadigden zou zijn. Allereerst werden de zonnetjes bekend gemaakt en dat was een hele leuke happening omdat de kinderen die aanwezig waren verschillende leuke en emotionele uitvoeringen gaven. Het is altijd bijzonder om te zien hoe talentvol deze jonge kinderen al zijn dat raakt mijn gemoed. Ik breek dan nog net niet in tranen uit maar heb wel een behoorlijke brok in mijn keel. Ik kan me herinneren dat ik als kind, ondanks mijn talenten, toch aanzienlijk meer ingetogen was. Er was toen de cultuur "doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg". Maar gelukkig is in deze tijd meer oog voor (verborgen)talenten en worden kinderen echt in het zonnetje gezet. 
 
De zonnetjes.
 
 
 
 
Uitreiking Boezemvrienden.
Ieder jaar worden er slecht 2 boezemvrienden uitgereikt aan mensen die zich bijzondere wijze voor Kralingen inzetten. Rens Overdam beet het spits af en hield een prachte speech over Georges Knap van Galerie Kralingen, deze bijzondere man heeft een kralingen de kunst weer op de kaart gezet en menig evenement georganiseerd om kunst bij de gewone man te brengen. Chapeau Georges.                                                          
 Na Rens verscheen Debora Fernant welke een leuke speech gaf die naar het bleek over mij ging, wat ik me helemaal niet realiseerde, want ik zat net als alle anderen verwachtingsvol te wachten wie deze Boezemvriend dan zou zijn. Het was dan ook eens te meer een schok dat ik bij de uitreiking mijn naam hoorde en uitgenodigd werd op het podium.
 
 
 
Na de uitreiking was er ruimte voor felicitaties, nouuuuuuu die waren overweldigend. Ik werd erg verwend met warme knuffels, leuke attenties en prachtige bloemen, ik was er confuus van. Wat een top avond.
 
 









 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten